DPF - ATH-SERWIS - Wymiana oleju, obsługa klimatyzacji R-1234yf, obsługa DPF, obsługa aut hybrydowych, napełniania i ozonowanie klimatyzacji, naprawa hamulców i tłumików.,

Przejdź do treści


Filtr cząstek stałych – co to takiego?

Filtr  cząstek stałych montowany jest tylko i wyłącznie w silnikach  wysokoprężnych i ma za zadanie oczyścić gazy spalinowe z cząstek sadzy i  popiołu. W zależności od marki pojazdu znajdziemy go pod dwoma nazwami:  DPF (diesel particulate filter) lub FAP (filtre à particules).  Zastosowanie ich w samochodach osobowych ma wyeliminować emisję  czarnego dymu, który jest charakterystyczny dla pojazdów wyposażonych w  silnik diesla. Filtr jest jednym z elementów układu wydechowego.  Najczęściej umieszczony jest tuż za katalizatorem.

Regeneracja aktywna zachodzi tylko i wyłącznie przy ingerencji sterownika silnika i odbywa  się w temperaturze około 600oC. W przypadku regeneracji pasywnej sadza  wchodzi w reakcję z materiałem filtra. Efektem tego jest oczyszczenie  filtra. Regeneracja aktywna trwa około 5–10 minut i wykonywana jest co  około 200–600 km. O konieczności wykonania regeneracji informuje nas  komputer pokładowy. Nie ignorujmy zatem kontrolek wyświetlanych przez komputer pokładowy. W tym procesie nagromadzona sadza w filtrze jest po  prostu wypalana. Regeneracja filtrów mokrych odbywa się poprzez  regularne dodawanie specjalnego płynu do paliwa. Obniża on znacząco  temperaturę spalania sadzy, przez co możliwe jest regenerowanie filtra.

Oferujemy Państwu profesjonalną usługę uzupełnienia dodatku do filtra DPF, na wysokiej klasy komponentach firmy Walker.

Ustawiamy komputerowo informację w systemie o prawidłowym uzupełnieniu dodatku DPF !






Wróć do spisu treści